10 Ιουνίου 2013
Τα μπλουζάκια polo παραμένουν αμετάβλητη ενδυματολογική σταθερά
Πάμε μαζί του διαβασμένοι στο σχολείο του στιλ και περνάμε με άριστα τις κρίσιμες ερωτήσεις της κομψότητας. Παίρνουμε bonus σε κάθε πρόκληση ενσωματώνοντάς το στην καθημερινή μας εμφάνιση από το πρωί στο γραφείο μέχρι τις απογευματινές βόλτες μας....
Πάμε μαζί του διαβασμένοι στο σχολείο του στιλ και περνάμε με άριστα τις κρίσιμες ερωτήσεις της κομψότητας. Παίρνουμε bonus σε κάθε πρόκληση ενσωματώνοντάς το στην καθημερινή μας εμφάνιση από το πρωί στο γραφείο μέχρι τις απογευματινές βόλτες μας. Όσα trends κι αν υιοθετήσουμε, όσες φορές κι αν ανανεώσουμε άρδην την γκαρνταρόμπα μας, το polo παραμένει η αμετάβλητη ενδυματολογική σταθερά μας.
Όπως κάθε πρωτοποριακή κίνηση, η ιδέα του René Lacoste να δημιουργήσει ένα πρακτικό και άνετο μπλουζάκι για το τένις κατέληξε να ξεπεράσει τον εαυτό της και να επιβεβαιώσει τη μοίρα της ως μια επαναστατική καινοτομία που θα άφηνε ιστορία στο στιλιστικό λεύκωμα του 20ού και 21ου αιώνα. Από τα σπορ της υψηλής κοινωνίας, καθιερώθηκε στα 50s ως ένα εμβληματικό κομμάτι του αμερικανικού casualwear, που έστελνε τους καθωσπρέπει επαγγελματίες και νεαρούς των κολεγίων στην εξοχή χωρίς να αφήσουν πίσω τους την κομψή ταυτότητα τους. Πρώτος διδάξας ο JFK, ο οποίος εισήγαγε το πιο χαλαρό προεδρικό στιλ, φορώντας σε όλες σχεδόν τις ανεπίσημες εμφανίσεις του polo shirts και υφασμάτινο παντελόνι με τσάκιση. Η επιρροή του σε style icons, όπως οι James Dean, Steve McQueen, Montgomery Clift, Robert Redford και Clint Eastwood (αφοσιωμένος στα polo shirts συνδυασμένα με μαύρα παντελόνια), δεν μπορούσε παρά να προκαλέσει ντόμινο από εφέ και να ενσωματωθεί σε όλα τα στρώματα και τις ηλικίες. Iconic σύντομα και το ίδιο, έμεινε στο προσκήνιο αλλά άλλαξε στέκια: στη δεκαετία του ’60 σύχναζε στην Carnaby Street ανάμεσα στους οπαδούς της βρετανικής υποκουλτούρας Mods, πάνω στη σέλα μιας Vespa ή μιας Lambretta, με το δάφνινο στεφάνι του οίκου Fred Perry να στολίζει το ύφασμά του. Με τους The Who να δείχνουν έναν εναλλακτικό στιλ, κουμπώνοντάς το μέχρι το λαιμό και με skinny παντελόνια από κάτω, τα polo μπλουζάκια δικαίωσαν τη φήμη του διαχρονικού pass partout ρούχου, ενώ σταδιακά -και περνώντας μέσα από τις ντουλάπες των Oasis, των Klaxons και άλλων brit pop & rock συγκροτημάτων- επηρέασε ενδυματολογικά και τις μπάντες του σήμερα, με τον Alex Turner των Arctic Monkeys να μην το αποχωρίζεται σχεδόν ποτέ επί σκηνής.
Το polo shirt τρύπωσε ύπουλα και γρήγορα σε όλες τις γκαρνταρόμπες του κόσμου, χάρη στη μοναδική ικανότητά του να προσαρμόζεται απόλυτα σε κάθε ύφος και περίσταση και να γίνεται όχημα έκφρασης για τις ενδυματολογικές ανάγκες κάθε ηλικίας. Για τη δεκαετία του ’50 ήταν σχεδόν ανατρεπτικό να φοράνε τα αγόρια polo shirts με jeans και τα κορίτσια να συνδυάζουν τις μακριές μέχρι το γόνατο πλισέ φούστες με ένα κομψό polo shirt από μέσα, πολλές φορές ασορτί με αυτό που φορούσαν οι συμμαθητές τους. Ταυτόχρονα, η εμφάνισή του στην καθημερινότητα του μέσου Αμερικανού γινόταν ολοένα και συχνότερη μετά τις πρώτες διαφημίσεις, με τον σύγχρονο άνδρα να αποπνέει κύρος και σιγουριά φορώντας το και την πολύπλευρη γυναίκα να βγάζει εις πέρας όλους τους ρόλους της, χάρη στο ελαφρύ, άνετο και κομψό μπλουζάκι. Στη συνέχεια απελευθέρωσε τους businessmen από τη γραβάτα στις ημιεπίσημες εμφανίσεις τους και κολάκεψε με ένα V το γυναικείο λαιμό, αποκαλύπτοντας παράλληλα ένα μενταγιόν ή ένα σικάτο φουλάρι. Με οπαδούς εκ διαμέτρου αντίθετες προσωπικότητες, όπως η Jackie Kennedy και η Marilyn Monroe, το polo shirt γκρέμισε όλα τα στιλιστικά στεγανά και φορέθηκε, κυριολεκτικά, από όλους. Το 1972 κυρίευσε τη χρωματική παλέτα, με τον Ralph Lauren να το λανσάρει σε 24 φωτεινές αποχρώσεις για την σπορτίφ γραμμή του “Polo Ralph Lauren”, αντικαθιστώντας το κροκοδειλάκι με έναν παίκτη του πόλο και στηρίζοντας επάνω στους βαμβακερούς ώμους του την αυτοκρατορία του.
Στη γοητεία του δεν μπορούν να αντισταθούν ούτε γαλαζοαίματοι, ούτε εκκεντρικές περσόνες. Ο William και η Kate το φορούν στις casual εμφανίσεις τους, ενώ η Amy Winehouse του έδωσε alternative ύφος στη σειρά που σχεδίασε το 2011 για τον οίκο FRED PERRY. Βρίσκεται πάντα στην επικαιρότητα της μόδας μέσα από τους οίκους BROOKS BROTHERS, TOMMY HILFIGER KAI BURBERRY, που το υποστηρίζουν ένθερμα και ενώ δείχνει το funky πρόσωπο του με στάμπες στην πλάτη, αναδεικνύει τη γυναικεία φινέτσα ως φουστάνι (Ralph Lauren Blue Label) και ανανεώνεται με φωτεινές ρίγες και chic διχρωμίες στις συλλογές LACOSTE L!VE, FRED PERRY και HACKETT. Χωρίς ημερομηνία λήξης, κλείνει το μάτι σε κάθε γενιά και ανανεώνει τους δεσμούς μαζί της. Δεσμούς εμπιστοσύνης και απαράμιλλου στιλ.