10 Απριλίου 2023
NEW IN: ΤΑ AESOP ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ!
Όλα ξεκίνησαν το 1987 στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, και συγκεκριμένα στο Emeis, το κομμωτήριο του ελληνοκυπριακής καταγωγής Dennis Paphitis. «Άρχισα να προσθέτω αιθέρια έλαια στα μείγματα των βαφών που χρησιμοποιούσαμε τότε, γιατί η μυρωδιά της αμμωνίας είναι πολύ έντονη” εξηγεί ο ίδιος συνέντευξή του στο dezeen και προσθέτει: “Οι πελάτισσες ανταποκρίθηκαν πολύ καλά σε αυτές τις λιγότερο επιθετικές μυρωδιές. Τότε άρχισα να ψάχνω και άλλα συστατικά και ξεκίνησα να δουλεύω μαζί με έναν χημικό πάνω σε μια μικρή σειρά προϊόντων haircare. Γρήγορα η σειρά επεκτάθηκε στη φροντίδα των χεριών και του σώματος και τελικά και στο skincare». Έτσι αφηγείται το ξεκίνημα της Aesop ο εμπνευστής της, ο οποίος ήταν και εξακολουθεί να είναι - πλέον από τη θέση του συμβούλου, καθώς η μάρκα έχει περάσει στον όμιλο Natura Cosmeticos - ένας οραματιστής που θέλησε το brand του να εστιάζει στη χρήση λιγότερων, εξαιρετικής ποιότητας συστατικών με έναν πιο έξυπνο τρόπο από ό,τι συνήθιζε τότε η βιομηχανία της ομορφιάς ενώ ήταν από την αρχή κατά των πειραμάτων σε ζώα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά πήρε την απόφαση -πολύ πριν το green beauty γίνει ανάγκη- να μην βάζει τα προϊόντα σε κουτιά, προκειμένου να αποφύγει τη σπατάλη ενώ ασχολήθηκε ιδιαιτέρως και με την αισθητική του brand που το κάνει ξεχωριστό. Ο αδρόγυνος σχεδιασμός των γυάλινων, κεχριμπαρένιων μπουκαλιών παραπέμπει σε apothecary, η λιτή ασπρόμαυρη ετικέτα με τις χαρακτηριστικές γραμματοσειρές Helvetica και Optima Medium της Aesop έχει αντιγραφεί αμέτρητες φορές, ενώ ακόμα και το interior design των καταστημάτων της μάρκας σε όλο τον κόσμο αποτελεί case study, καθώς είναι όλα διαφορετικά μεταξύ τους, με κοινό παρονομαστή τον αισθητικό κώδικα της Aesop.
«Τα προϊόντα μας έχουν μια πολύ ξεκάθαρη αποστολή, δεν δημιουργούνται απλά και μόνο για να έχουμε ένα νέο λανσάρισμα ή για να είμαστε στο ίδιο μήκος κύματος με τους άλλους», λέει σε συνέντευξή της η Suzanne Santos, Co-Founder & Chief Customer Officer της Aesop. Όσο για τις ίδιες τις συνθέσεις, όλα τα προϊόντα του brand είναι vegan, βασισμένα σε εκλεκτά αιθέρια έλαια και φυσικά εκχυλίσματα με πολλαπλή ευεργετική δράση στην επιδερμίδα, ενώ αξιοποιεί και ορισμένα εργαστηριακά συστατικά. Όλα, όμως, προέρχονται από ηθικές πηγές, είναι αποδεδειγμένα ασφαλή και αποτελεσματικά, έχουν έγκριση από το Leaping Bunny και περιλαμβάνονται στις cruelty free και vegan λίστες της PETA. «Εστιάζουμε τις προσπάθειές μας στο περιεχόμενο και στην αυστηρή επιστημονική έρευνα, όχι στις ευφάνταστες συσκευασίες, τις συνεργασίες με celebrities ή τις άδειες υποσχέσεις», λέει η Santos. Αντί για πρόσωπα και σώματα, το brand χρησιμοποιεί την τέχνη, το interior design και τη λογοτεχνία για να ορίσει τον χαρακτήρα του – για αυτό το λόγο τις συσκευασίες των προϊόντων κοσμούν quotes από τον Marcel Proust, τον William Faulkner, την Margaret Fuller.
Από τα τέσσερα μόλις προϊόντα με τα οποία ξεκίνησε, η Aesop σήμερα μετράει κοντά στα 120, με το εμβληματικό -και προσφάτως ανανεωμένο- Parsley Seed Anti-Oxidant Serum να πωλείται κάθε εννέα λεπτά κάπου στον κόσμο, όπως αναφέρει ο The Guardian. Το ίδιο ιδιαίτερα είναι και αρώματα Aesop, αποτέλεσμα της συνεργασίας του brand με τον Γάλλο συναισθητικό αρωματοποιό Barnabe Fillion, τα τελευταία δέκα χρόνια – αρώματα που έχουν κερδίσει την καρδιά των fragrance connoisseurs σε όλο τον κόσμο!